FOTOD: Meeleavaldus Rapla ARK juures kiskus tuliseks

17
ark

Alatest tänasest on etteteatamata suletud Rapla ARK büroo. Selle otsuse vastu tulid täna Rapla ARK platsile meelt avaldama mitmed ettevõtjad, autokoolide esindajad, vallavanemad ning maavanem.

Rapla ARK ümber hakati kogunema kella kaheteistkümne paiku lõunal. Oma sõidukitega olid kohal paljud ettevõtjad. Mitme masinaga olid kohal Agomer rehvid OÜ esindajad, viis maakonna autokoolide esindajat, kohale oli tuldud rekkade, busside, mootorrataste, rollerite, järelkärudega masinatega välja näitamaks oma pahameelt maanteeameti isetegevuse ja selle üle, et ükski nendest masinatest enam kohapeal teenust kasutada ei saa.

Inimestel kaasas olnud loosungitel torkasid silma maanteeameti teerull ning joonistus, kuidas riigireform sõidab teistele justkui hooga tagant sisse. Kui algul arutati seltskonniti omavahel, siis ühel hetkel koguneti platsi keskele, kus seisis maanteeameti peadirektori asetäitja. Valjuhäälselt hakati igast suunast esitama talle teravaid küsimusi, peamiselt selle kohta, miks Rapla ARK nüüd järsku otsustati kinni panna ilma ette teatamata ja inimesi informeerimata. „Miks lõhutakse toimiv süsteem ning miks tehti seda nii kiiresti?“ kostus ühe meeleavaldaja suust. Protestijad nõudsid analüüse, statistikat ja arutelusid, siis alles tegusid. „Kõigepealt sulgeme ja siis alles ütleme, et läks kinni,“ protesteeris üks osaleja.

Oli ka konkreetsemaid küsimusi, näiteks selle kohta, miks ei ole maanteeametil mootorratta lubade tegemiseks vastavat tehnikat. Maanteeameti esindajad tunnistasid, et nii on ja lubati tulevikus vastav tehnika hankida. Rahvas ei olnud ka sellega rahul, sest elatakse nüüd ja praegu, mitte ainult tulevikus. Väga palju oli küsimusi selle kohta, millised hakkavad olema järjekorrad Tallinnas ja Sauel, kui Raplast kaob B-kategooria sõidueksami tegemise võimalus.

Maanteeameti peadirektori asetäitja vastustest võis välja lugeda, et peamiseks põhjuseks, miks Rapla ARK kinni pannakse, on eksamisüsteemi muutmine. Maanteeameti esindaja sõnul parandab teises linnas, näiteks Tallinnas, sõidueksami tegemine liikluskultuuri ja liiklusohutust. Teiseks tõi ta välja argumendi, et kuna inimene peab oskama sõita igal pool, ei ole vahet, kus eksamid tehakse. Selle väite peale vastas aga rahvas, et pigem on Tallinna inimesed need, kes Raplas sõita ei oska. Direktori asetäitja rõhus palju ajaloole, millest rahvas kuulda ei tahtnud. Avaldati kindlat soovi arutleda vaid tänase, homse ja tuleviku üle.

Küsimusi inimestel jagus. Lõpptulemusena jäi siiski arusaamatuks, miks nii järsk ümberkorraldus tehtud on. Viimasena kõlas rahva seast ettepanek maanteeameti juhil tagasi astuda ja järele mõelda. Seda ettepanekut saatis. Rapla vallavanem Ilvi Pere pakkus välja, et praegune protsess tuleks peatada, Rapla ARK avada ning siis taas kokku istuda ja rääkida, arutada teemat selliselt, kuidas ettevõtjad ja inimesed saaksid samamoodi edasi tegutseda nagu varem. Maanteeameti esindajad aga Rapla ARKi oma sõnul taasavada ei saa, küll oldi nõus jälle kokku istuma ja teemat edasi arutama.

 

Mariliis Vest / fotod: Siim Solman

uuemad vanemad enim hinnatud
mina
Külaline
mina

Kuulge ega autokoole siis kinni ei panda. Sõidutunde saab ikka Raplas edasi võtta, ainult eksamid on Tallinnas.

regionaalareng
Külaline
regionaalareng

regionaalareng kas mitte ei nõua, et pigem paneme suurtes linnades ark-i kinni, pealegi tlnas on niikuinii tasuta transport ja parkimiskohtade defitsiit, milleks neile autod? seevastu maal on võimatu isegi koolikohustust täita, kui autot pole.

Kui juba
Külaline
Kui juba

siinsed kommijad ei oska korralikult omi mötteid väljendada ja öigekeelsust arvestades kirjutada (nagu polekski koolis käinud), siis olgu see eksam kodukohas vöi kaugemal, läbi nagunii ei saa!

ardi
Külaline
ardi

Tallinna linn pole küll koht kus sõita õppida — keegi ju ei sõida seal nii nagu on LS ette nähtud. (Vabandan erandite ees).

klinet
Külaline
klinet

ˇNo mida värki .Nüüd pean selleks sõitma sauele ,et auto ringi kirjutada.Mis toimub segased w Kes kinni makab selle sõidu ja hakka veel otsima kus asub

minajah
Külaline
minajah

err-i lehelt lugesin et rohkem on hakatud asju tegema e-teeninduses ja sellepärast vähendatakse pakutavaid teenuseid aga vähendaks äkki siis neid teenuseid mida tehakse e-teeninduses sõidueksamit siiski veel ei saa teha e-teeninduses

Peep
Külaline
Peep

Nii mugav oli käia Raplas teooria ja söiduekamil.Nüüd kulutan palju rohkem raha,et söita Sauele vöi Tallinnasse.Rapla ark tuleks taas avada,olgu mis tahes aga tuleks lahti teha!

Miaia
Külaline
Miaia

Sellisel juhul tuleb kinni panna kõik eestis olevad väiksed bürood…..ja autokoolid olekski ainult ja ainult suurtes linnades?Absurd on see….Ametnikud…mõelgenüüd mõistusega!!!

Jaanus
Külaline
Jaanus

Maanteeamet oma juhtidega koos tuleks kohe kinni panna. Kokkuhoid oleks väga suur. RAHVAS Valime järgmine kord jälle lolli järjekindlusega praeguse võimuerakonna siis saame kindlasti veel suurema hunniku sitta.See igasugune niinimetatud kokkuhoid igas asjas algab Eesti vabariigi valitsusest.(Ärme unusta et selle taga on meie kolmikliit)

Tõnu
Külaline
Tõnu

Sa võiksid kõige pealt ise sõitma õppida. Sõidetakse joonte vahel, mitte üle pideva joone tee servas tolmutades kergteel kõndijaid.

Lubateta juht
Külaline
Lubateta juht

Minu arust õige otsus. Arvestades sealset töö kvaliteeti ja kiirust, siis see on alla arvestust. Viimane kogemus oli lubade vahetus mis kestis 4,5h selle ajaga jõuab ka tigu käia Sauel omaasju ajamas.

Inimene
Külaline
Inimene

Andmete töötlemine võtabki kaua aega. Ja ma usun ega te ainuke inimene seal polnud.

kopamiis
Külaline
kopamiis

absurdi tipp. Maanteameti õnnetus tuleb saata kiires korras pikale puhkusele. ilmselgelt pole see mees oma ülesannete kõrgusel ega saa aru lkihtsast asjast et ametnik on rahva jaoks mitte vastupidi. see ametikoht ei ole sellise saamatu jaoks.

Ülle Hermas
Külaline
Ülle Hermas

Kahjuks on nii,et selle tulemusena tuleb juurde lubadeta juhte,sest sõita on vaja eriti maapiirkonnas.Kuidas kujutatakse ette kui ma käiksin autokoolis 60 km raadiuses,sest praegu selline vahemaa tekib.Kust võetakse selleks rahalised vahendid ,bussipiletid umbes 10 eur + raiskuläinud tööpäev mille eest ei maksta ja ma tahaks näha sellist tööandjat kes oleks nõus ,et tema töötaja lahkub terveks päevaks ,et võtta Tallinas 2 sõidutundi.Bussiajad on kahjuks nii sätitud ,et läheb terve päev.Lõpuks tõuseb lubade maksumus kahekordseks.Milleks selline ebavõrdsus vajalik on.Miks on ametis juhid kes ei oska olukorda analüüsida ja võtta vastu otsuseid mis teenivad kodanike huve.Palka maksab teile ju maksumaksja.

Liina
Külaline
Liina

Nõustun täielikult!!!!! Maal ei saagi elada ilma autota, sest tõepoolest bussiliiklus on väga hõre. Või peame me kõik Tallinnasse kolima? Sest tundub, et elu maapiirkondades tahetakse ikka täiesti välja suretada. Ja vihje liikluskultuurile. Et kui teha Tallinnas eksam, siis sõidetakse kultuursemalt. Hmmm… Pakun, et Tallinn-Tartu ja Tallinn-Pärnu maantteedel olevad “surmasõitjad” tegid just oma sõidueksami Tallinnas. Väiksemast kohast pärit juht on pigem ettevaatlikum.

Villu
Külaline
Villu

Tea kuidas see Maanteeamet suudab põhjendada seda, et kinni pannakse. Kahtlustan, et selle büroo tulu Maanteeametile oli üsna suur. Pole mina veel näinud, et nii kergekäeliselt Eesti riigis keegi rahast loobuks.

Austan riigivalitsejaid
Külaline
Austan riigivalitsejaid

Riik teeb rahva paremaks eluks korrastustöid. Miks sellest aru ei saada? Täna saab üle interneti kõike teha. Loomulikult pole seda osakonda Raplasse vaja. Ammu oleks pidanud koondama!