Rail Baltic jätab Raplamaal suurulukitele seitse ülepääsu

ökodukt

Vivika Veski

Raplamaal hakkavad suurulukid planeeringu järgi üle Rail Balticu raudtee pääsema seitsmes kohas, neist kuues ökodukti kaudu, osa loodusteadlasi näeb siiski ohtu suur-
ulukite populatsioonile.

Rapla maakonnas on ökoduktid planeeritud Kohila vallas Urge ja Loone küla piirkonda, Rapla vallas Röasse ja Alu-Metskülla ning Kehtna vallas Kärpla ja Selja küla piirkonda. Lisaks on Selja külla kavandatud eritasandiline riste maanteega, kus on tagatud ka loomade ülepääs.
Nende kohta on keskkonnamõju strateegilise hindamise loomastiku uuringut läbi viinud teadlased leidnud, et tegu on väga oluliste suurimetajate liikumisaladega. Esimese variandina on loomastiku-uurijad soovitanud jätta neisse piirkondadesse tarakatkestused ja kui see ei ole võimalik, siis rajada ökoduktid.

Foto: Alice Võsu

Samal teemal

Lelle-Pärnu raudteelõigu saatus on lahtine Möödunud neljapäeval otsustas vabariigi valitsus, et Lelle-Pärnu vaheline raudteelõik jääb investeeringust ilma, mistõttu on selle säilimine seatud kü...
Kehtna ja Järvakandi lubavad kaevandaja tagahoovi... Kehtna vallavolikogu nõustus osaühingu Eesti Killustik taotlusega uurida sajal hektaril Järvakandi külje all Rail Balticu jaoks vajamineva kruusa levi...
Rail Baltic ärgitab kaevandushuvi Raplamaal on kaevandajad viimase 12 kuu jooksul esitanud keskkonnaametile üle kümne ehitusmaavara geoloogilise uuringu taotluse ehk kaevandamishuvi on...

6 kommentaari Rail Baltic jätab Raplamaal suurulukitele seitse ülepääsu

  1. RB ütleb:

    Teatavasti Tallinn-Tartu maanteele tehti loomadele ökoduktid sinna, kus oli odavam ehitada ja poole kitsamad kui näiteks Poolas.Looduse kaitsjad saadeti pikalt, nende ettepanekuid ei arvestatud aga linnuke saadi kirja.
    EU on rahul.




    0



    0
  2. Tiit Tammsaar ütleb:

    Zooloogile vastuseks vaid seda, et põtrade populatsioon ulatub vaevu Leeduni. Muud sõralised ei karda kõrgust. Põtrade migratsioon on Eestis ammu tõestatud fakt.Pärast seakatku ülekäimist ei ole meie metsades peale põdra enam ühtegi ervestatavat atraktiivset jahiulukit.Jahituristile atraktiivset.Aga loomulikult ei ole jaht siin mingilgi määral mingi eriline argument. Tegu on sajanditepikkuselt kujunenud Eesti unikaalse fauna koosluse robustse lammutamise katse leevendamise ettepanekuga.




    0



    0
  3. zooloog ütleb:

    selliseid võrkaiaga ääristatud kiirteid ja raudteid on Euroopa täis. Pole eriti kuulda, et seal ulukitega probleemid on. Küll aga püsivad seal looduses väikeulukitele ja konnadele mõeldud madalad “aiad” juhtimaks neid teede alt läbi. Lisaks on valdav enamik ulukeid paiksed oma karja koduterritooriumil ning ei rända karjadega Eestis ringi.




    0



    0
  4. Küll on kena ikka ütleb:

    Põdrad ei taha isegi oma kodumaal viaduktile ronida.
    Meie Raplamaa saab olema eriline, sest siin hakkab põdrakasvataja neid koolitama-treenima ja ennäe, varsti põder peal ja rong muudkui vuhab allatuult.




    0



    0
  5. Tiit Tammsaar ütleb:

    Pilt on õige aga ei ole vastav planeeritavate nn. ökosildadele.Nimelt vaid rahalistest kaalutlustest lähtudes kavandatakse viaduktid selliselt, et loomad peaks üle raudtee minema(mida nad, eriti põdrad kunagi tegema ei hakka).Loomulik oleks variant kus loomad ja poonusena ka põllutöömasinad saaks rongi alt läbi.Kahjuks RB suuvoodrid on ka meie maakonnas pehmelt öeldes diletandid või inimesed kellele ei lähe korda mingil määral meie loodusele ja eriti faunale tehtav kolossaalne kahju mida saaks mõne miljoni lisamisega tunduvalt leevendada.




    0



    0

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga