14.4 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
ArtikkelKuusiku haagisekeskust ootab ees hüppeline areng

Kuusiku haagisekeskust ootab ees hüppeline areng

Jarex Invest OÜ ehk teisisõnu Kuusiku haagisekeskus on Rapla maakonnas tegutsenud üle kolme aasta. Praegu käivad ettevõtte asukohas ehitustööd ning omanikul on laienemismõtted.

Jarex Invest OÜ alustas tegevusega 2013. aasta augustis. Põhitegevusala on Respo Haagised AS, Brentex OÜ ja Arcas Trailer OÜ toodete ametlik edasimüümine Raplamaal. Kolme tegevusaasta jooksul on teenuste hulka lisandunud lisaks müügile haagiste rent, nende hooldus ja remont.
Tabame ettevõtte nüüd juba ainuomaniku Rene Koka esmaspäeva hommikul. See päev on haagiste müüjale kiire, sest tegelemine kõigi probleemide ja ideedega, mis klientidel nädalavahetusel tekkinud, lükatakse just esmaspäevale.
Platsil on näha mitu erinevat haagist. Rene sõnul oli juba kell kaheksa hommikul üks klient aia taga oodanud. Kärudest-haagistest võib mees rääkida tunde, sest erinevaid nüansse, mille üle arutleda, on palju.
Meie vestlus leiab aset pisikeses kontoriruumis, milles toimetamist nimetab Kokk askeetlikes tingimustes tegutsemiseks. Meie arvates on ruum armas ja soe, aga juba talveks plaanib Kokk kolida kontoriga kõrvalhoonesse, mis on kordades suurem ning praegu ehitusfaasis.
Alustame vestlust ettevõtte ajalooga. Käima pandi see 2013. aasta augustis Kuusikul, mõnesaja meetri kaugusel maanteest. Algul oli firmal kolm omanikku, kelle nimetähtedest on tulnud ka nimi Jarex. Kaks osanikku soovisid aga oma osaluse maha müüa ning Rene need ka ära ostis. Kokkuhoiu mõttes kolis ta praegusesse hoonesse, mille ta oli tegelikult ostnud nüüd juba kuus aastat tagasi. Praegu ütleb ta selle olevat saatuse, et hoone tal juba varem olemas oli. „Siin ma jõudumööda toimetan,“ ütleb ta.
Sellele, miks mees oma ettevõtte just Kuusikule rajada soovis, on väga lihtne seletus. Rene elab nimelt Kuusiku lennuvälja läheduses. Varem oli ta kümme aastat käinud tööl Tallinnas, kus ta ehitas mängu- ja spordiväljakuid, aga ühel hetkel otsustas, et ei taha enam linna vahet sõita ja loob endale ise kohapeal töökoha.
Mõte hakata tegelema just haagistega oli Renel peast läbi käinud juba ammu. Kuna Rap­lamaal varem ei müüdud Eesti suurima haagisetootja Respo tooteid, mõtles ta need haagised ka Raplamaale tuua. Ta saatis 2013. aastal Respo müügijuhile e-maili ja nii kogu protsess edasi läks. Tänaseks müüb ta kolme firma tooteid: Brentex, mida tehakse Märjamaal Kasti külas, Respo, mille tehas asub Tartus, ning Arcas Trailer OÜ Tallinnast.
Rene visioon on müüa kolme kuni viie Eesti suurema haagisetootja tooteid. „Minu mõte on alati olnud, et inimene ei peaks kõiki neid müügipunkte läbi sõitma, vaid ta tuleb ühte kohta ja saab konkreetselt näha, millised on erinevused, ning võrrelda, mis teda täpselt huvitab,“ selgitab Kokk.
Igal haagisemüüjal on mehe sõnul erinevused ja oma nüansid ning tihti võimaldab üks üht ja teine teist. See annab Jarex Invest OÜ-le aga võimaluse pakkuda väga laia valikut – tellida saab just selliste omadustega haagist, nagu vaja on.
Hetkel töötab Rene ettevõttes üksinda. „Täna olen ettevõtluse koha pealt sellises seisus, kus üksi ei jõua, aga kahekesi on veel keeruline. Kardan, kas tulen välja,“ ütleb ta. Siiski on tal plaanis järgmisel aastal lisajõudu kaasata.

Suur rõhk erihaagistel

Enamlevinud haagised, mida ka Kuusikul pakutakse, on kolm meetrit pikad ning poolteist meetrit laiad. Kõige rohkem ostetakse 1000-1500 eurot maksvaid haagiseid. Eelmise aasta lõikes müüs Kokk umbes kolmkümmend haagist, sel aastal on müük juba viiekümne ja kuuekümne vahel. Ka rentimise osakaal on sel aastal Rene sõnul tõusnud kõvasti üle poole. Ise haagiste tootmisele ta mõelnud ei ole, sest see ei tasu Eestis tema sõnul ära, kuna turul on juba mitmeid väiketootjaid. Nende turuosa on aga marginaalne ja eestlane eelistab osta tuntud kaubamärgi tooteid.
Renditakse platvormhaagiseid, autoveotreilereid, kaanega haagiseid, puksiirhaagiseid, kuue meetri laiuseid haagiseid ja muudki. Platsil on iga päev müügis 20-30 haagist, mille vahel saab klient kohe valida.
Rendihaagiste puhul on Kokk algusest peale võtnud eesmärgiks, et ta ei rõhu järelkärudele, mida on kõik bensiinijaamad täis ja kuna ettevõte asub Rap­last eemal, pole sellel lihtsalt mõtet. Pigem arendab ta erihaagiste parki, kust saab selliseid haagiseid, mida igal pool just ei pakuta. See on ka üks põhjustest, miks kliendid just Kuusikule otsustavad tulla.

Mariliis Vest / foto: Siim Solman
Loe pikemalt 12. oktoobri Raplamaa Sõnumites

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare