Lellaperest väljuv Rail Balticu kõrgepingeliin läheb maakaablisse

0

Kehtna alajaam ja Rail Balticu veoalajaam plaanitakse ühendada maakaabliga, loobudes laia kaitsekoridori nõudvast topeltõhuliinist, samas kaalutakse alajaama kolimist üldse raudtee äärde.

Koos praeguste elektri õhuliinidega vajaks Rail Balticu õhuliin kuni 125 meetri laiust koridori, et välistada mastide kukkumine naaberõhuliinile. Kohalikud elanikud ja ettevõtja leidsid, et sellisena võtab liinikoridor enda alla liiga laia ala, lisaks on rohkete mastide vahel tülikas põldu harida. Nad tegid liinikoridori planeerimise avaliku väljapaneku ajal ettepaneku viia elektriliin maakaablisse. Rapla maavanem Tõnis Blank toetas seda ettepanekut.

Vivika Veski / foto: Vivika Veski
Loe pikemalt 14. detsembri Raplamaa Sõnumitest