6.1 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
RSIII vanatehnika päev viis pealtvaatajad ajarännakule

III vanatehnika päev viis pealtvaatajad ajarännakule

Mariliis Vest / foto: Mariliis Vest

Augustikuu esimene laupäev oli maakonnas üritusterohke. Paljud vanatehnika austajad kogunesid aga Kuimetsa, et osa saada kolmandast vanatehnika päevast.

Juba enne keskpäeva täitus Kuimetsa krossiraja äärne ala nostalgiahõngu ja sigina-saginaga. Pealtvaatajad kogunesid teepervele ning ootasid põnevusega ürituse algust. Varakult pandi valmis mobiiltelefonid filmimiseks ja pildistamiseks. Üritusest olid osa saama tulnud mitme generatsiooni inimesed: esindatud olid vanemad, nooremad ja lapsed. Osalejad andsid oma sõidukitele veel viimast lihvi. Nii mõnigi masin oli uhkelt läikima löödud ja ei paistnud kuidagi vana välja.
Masinapark rivistati üksteise järele üles, sest täpselt kell kaksteist sai stardi tähesõit. Rivi ees- ja tagaotsa turvas politsei, eesotsas startis kollasel mootorrattal omaaegne Nõukogude Liidu meistersportlane Mart Lajal, kes kandis miilitsapolkovnik Peet Kalli vormi.
Tähesõit on tavapärane osa vanatehnika päeval. Sel korral võttis sellest osa koos mootorratastega ca 160 masinat. Ühiselt läbiti traditsiooniline neljateist kilomeetri pikkune teekond, mis viis läbi Toomja küla Kuimetsast Kaiu ning sama teed pidi tagasi.


Sõitjate rivis ei olnud ainult eestlased, vaid ka väliskülalisi. Masinates olev seltskond lehvitas pealtvaatajatele, lasti signaali ja hõisati. Vanatehnika omanikud olid sel päeval staarid. Pealtvaatajad aga justkui ajamasinas, mis viis tagasi erinevatesse aastakümnetesse. Näiteks sai oma silmaga nautida kirevates värvides maanteemuhkusid ehk ZAZ-965-si, läikima löödud Žigulisid, IŽ-mootorrattaid, Volgasid jms. Kõige rohkem oligi esindatud veneaegne tehnika. Noorematel oli, mida vaadata ja mille üle imestada, samas vanematel, mida meenutada.
Pärast sõitu rivistati kogu tehnika üles krossiraja kõrval olevale platsile, kus sai päeva lõpuni masinatega lähemalt tutvuda. Nii mõnegi auto juures oli selle omanik, kes teadis vastata uudistajate küsimustele. Mehed olid ninapidi kapoti all uudistamas.
Umbes pool tundi said pealtvaatajad rahus masinaparki uurida, enne kui kogu krossirada varjutasid tumedad pilved. Viimse hetkeni loodeti, et vihma kätte ei jääda, kuid korralik sahmakas vett tuli siiski. Ilmataadi vastu ei saa ning kahjuks jäi taevavee tõttu tulemata ka üritusel esinema pidanud ansambel Fest, kelle liikmed leidsid, et kvaliteetpillidega vihma kätte nad tulla ei tahaks. Vanatehnika päeva korraldaja Juhan Laansoo ütles aga, et oktoobris tehakse ansambliga tagantjärele tantsupidu, siis juba Kuimetsa rahvamajas. Kella poole kahest startima pidanud vanad krossikad aga vihmast ilma ei kartnud. Alguse said soolode ja külgvankrite demonstratsioonsõidud.
Tähesõidust ja kogu päevast võttis osa ka Kaiu vallavanem Ülle Kiviste koos abikaasa Kalev Kivistega. Nende masin oli Kalevi isalt päranduseks saadud Volga GAZ-21, mis viib tagasi aastasse 1964. Kiviste rääkis, et auto on originaalvärvi ja ka muus osas praktiliselt originaal. Seetõttu on autol ka niinimetatud must number, mis tähistab uunikumi ja seda, et pill on üle üheksakümne protsendi ulatuses originaal. „Auto toome välja praktiliselt ainult ühel-kahel korral aastas, see on tähesõiduks Kuimetsas ja vanade Volgade klubi üritusele, kus toimub orienteerumisvõistlus autodega. Ikka on äge olla vana masinaga väljas, eriti oma valla üritusel. Usun, et ka Volga on tänulik, et saab ennast näidata ja proovile panna,“ rääkis vallavanem.
Laansoo jäi enda sõnul üritusega rahule. Piletiostjaid oli tema sõnul veidi üle seitsmesaja. Ta nendib, et kahjuks vihma vastu ei saa ja ilmataat rikkus nii mõnegi plaani ära, kuid samas on ta ääretult rahul, et nii väikese küla kohta nagu Kuimetsa oli kohal nii palju toetajaid ja pealtvaatajaid. Laansoo tänas kõiki kaasaelajaid ning abistajaid ja lubas, et vastavalt rahva nõudmisele ja tahtmisele tuleb üritus ka järgmisel aastal.
Vanatehnika päeva korraldab Spordiklubi Laansoo Motokrossi Team MTÜ koostöös MTÜ-ga Kaiu Koos.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare