Ettevõtlusnädal tuleb, et hoogu anda ja kontakte luua

0

Helerin Väronen / fotod: Siim Solman

Järgmine nädal, 2.-6. oktoobrini on taas juba traditsiooniks saanud ettevõtlusnädal. Selleks, et kuulda, mis ja kus Raplamaal täpsemalt toimuma hakkab, kutsusime Raplamaa Sõnumite toimetusse ettevõtlusnädala maakondliku korraldaja RAEK-i juhataja Janek Kadariku, projektijuhi Triin Jaki ja projektinõustaja Reelika Vaabeli.

Lehes ilmunud ettevõtlusnädala reklaam tekitas küsimuse, miks kasutatakse sõna „feilima“, millest selline kampaania?
Jakk: Ettevõtlusnädala raames on erinevaid märksõnu välja töötatud, näiteks idee ja edu. Eks feilimine on ka see, mis võib ettevõtluse juurde kuuluda.
Kadarik: Ma arvan, et kaugem taust on see, et inimesed ei hakka ettevõtjaks sellepärast, et kardetakse läbi kukkuda. Ja siis genereeriti, et milline sõna on noortepärane ja sõna feilimine on see, mida noored ise kasutavad. Kui meie tahame esinema kutsuda kedagi, kes on korduvalt läbi kukkunud, siis seda on väga raske saada. See on umbes sama, kui narkoennetuses kutsutakse endine narkomaan rääkima. See aga mõjub kõige paremini.
Vaabel: Tööandjad, kes otsivad endale tippjuhte, on samuti öelnud, et me vajame läbikukkumise kogemusega inimesi.

Ta ilmselt tunnetab ära, kui asi hakkab läbikukkumise suunas minema.
Kadarik: See on üks asi. Teine on see, et ta oskab sellest läbi tulla.
Jakk: Eks need märksõnad ole selleks, et tekitada erinevaid emotsioone. Ettevõtlus ei ole ainult meelakkumine, vaba aeg ja reisimine. Rõhutada tuleb seda negatiivset ka, kuna alustavad ettevõtjad tahavad teada, mis on riskid. On ka edu ja ettevõtlikkus märksõnadeks, kuid see feilimine on neist jah kõige ekstravagantsem.
Kadarik: Teine variant oleks olnud kasutada sõna pankrot, kuid see ei ole nii noortepärane. Ma olen selle sõnaga väga rahul, lihtsalt reklaamis oleks võinud kujundus olla teistsugune. Me töötajad ei julgenud seda reklaami Facebookis avadagi, arvasid, et mingi page error’iga on tegemist.
Jakk: Kollegid ei julgenud jagada, äkki on viirus.
Kadarik: Aga ettevõtlus ongi viirus, see levib inimeste kaudu. See on teaduslikult tõestatud, et kui sa viibid rohkem ettevõtlike inimeste seltskonnas, siis oled sa ka ise keskmisest ettevõtlikum. Ideed on nagu seeneniidistik. Ettevõtluse nädala osa sündmusi ongi sellepärast ellu kutsutud, et inimesed suhtleks omavahel.

Kellele ja mis sündmused täpsemalt suunatud on? Vaatasin, et ka kutsetega üritusi on.
Jakk: Ainult üks on kutsetega. Taustainfo on põhjalikult lahti kirjutatud ettevõtlusnädal.ee/raplamaa lehel, kus on kirjas toimumise koht, kellaaeg, kes on peaesineja ning kes on sihtgrupp. Laias laastus on sihtgrupiks kõik ettevõtlikkusest huvitatud inimesed. Konkreetselt on kooliõpilastele suunatud esmaspäeval Rapla Vesiroosi gümnaasiumis ja kolmapäeval Kehtna kutsehariduskeskuses ning Märjamaa gümnaasiumis toimuvad üritused. Muidu on alustavatele, tegutsevatele ja ekspordihuvilistele ettevõtjatele suunatud üritused.

Uudise edasilugemiseks tuleb teil osta tasulise sisu pääse.
Osta pääse!