Suured RB küsimused – palju see maksab, kes seal sõitma hakkavad, kuhu välja jõuab?

1

Siim Jõgis / foto: Siim Solman.

Rail Baltic on eestlaste ja raplamaalaste meeli erutanud vähemalt viimased viis aastat. Tänavu juunis ratifitseeris Riigikogu Rail Balticu leppe ning nüüd võib olla kindel, et see raudtee ka tuleb. Raplamaa Sõnumid istus laua taha Rail Baltic Estonia OÜ juhatuse liikme Indrek Oravaga, kes kinnitas juba varem teada olnud fakti, et üks peatus sellel trassil rajatakse ka Raplasse.

Kuigi see veel kindel ei ole, siis suurima tõenäosusega rahvusvahelised rongid Raplas peatuma ei hakka. Orav pakkus, et esimene rong, mis võiks Raplas peatuda, oleks Tallinn–Pärnu või isegi Tallinn–Riia. “Need lahendused hakkavad selguma paar aastat enne raudtee valmimist,” sõnas ta. Arutelu alla tulid ka teised Rail Balticuga seotud teemad.

Lugesin Rail Balticu veebilehelt www.rbestonia.ee, et trassi ehitus läheb lahti 2019. aasta sügisel. Kas ka siin Rapla maakonnas?
Tänase päeva seisuga ei ole veel kindel, mis lõikudel ehitus esimesena algab. Vastavalt projekti ajakavale on ehitusperiood ette nähtud 2019 kuni 2025. Kas 2019 jõutakse esimesel objektil kopp maasse lüüa või mitte, seda on praegu veel raske öelda. Esimesed suuremad ehitushanked on küll plaanis 2019 välja kuulutada. Hangete väljakuulutamine sõltub sellest, millal jõutakse valmis kogu trassi tehnilise planeerimisega. Need tööd on suures osas plaanis aastal 2018.

Aga kui 2025 saab trass kogu ulatuses Tallinnast Leedu-Poola piirini valmis, millal siis reisijate- ja kaubavedu lahti läheb?
Ajakavas on ette nähtud, et 2025 saab trass valmis ja siis on raudtee ohutuse ja tehnilise toimimise jaoks vajalik ka selle testimine, mis võib kesta mõnest kuust poole aastani. Eelduslikult avatakse raudtee reisijate ja kauba liikluseks 2026. aastal. Kuupäeva on hetkel veel vara paika panna.

Kes on need reisijad, kes hakkavad sõitma Tallinnast Riia, Kaunase, Varssavi ja võib-olla isegi Berliini suunas?
Väga erinevad grupid. Analüüse ja uuringuid on tehtud küll. Viimati Ernst & Young’i poolt. Seda on analüüsitud, et mis loogika alusel ja kui kaugelt inimesed ja kaup siia jõuavad.

Uudise edasilugemiseks tuleb teil osta tasulise sisu pääse.
Osta pääse!
uuemad vanemad enim hinnatud
Rudolf.
Külaline
Rudolf.

Tsaariajal oli raudtee oluline sõjaliselt.Veneajal veeti strateegilisi rakette mööda Eestimaad näiliselt reisivagunites.Küllap ka euroraudteel on eelkõige sõjaline otstarve,lisaks mõningad nuumveiste,lammaste ja muupudipadi vedu lõunasse ja läände.Oleks venelastele pakutud euroopalaiust Peterburg,Narva,Tapa,Tartu,Riia:Moskvalased oleksid selle oma kuluga ehitanud.Aga ei,meie ise! 3