Kehtna koolid sõlmisid koostööleppe

0

Mariliis Vest.

Esmaspäeval allkirjastasid Kehtna kutsehariduskeskuse direktor Eero Kalberg ning Kehtna põhikooli direktor Liivi Siim koostööleppe, mille peaeesmärk on edaspidi teha koostööd süsteemselt ja ettekavandatult.

Kahepoolse leppe eesmärk on sätestada poolte koostöö üldpõhimõtted, mis on aluseks õpilaste teadliku õpitee kujundamisel ja olemasolevate võimaluste paremaks kasutamiseks õppeprotsessi täiustamisel. Täpsemalt tähendab see õppekvaliteedi ja õppeprogrammides püstitatud eesmärkide saavutamist õpetajate, spetsialistide ja ruumide ühise rakendamise kaudu.
Koostöö sisu näeb ette ka koolipersonali arendamist ühiste täiendkoolituste ja õppekäikude kaudu. Lepingus seisab, et igal aastal, maikuus, lepitakse poolte vahel kokku järgmise õppeaasta ühised tegevused, maht ja poolte kohustused ning arvestatakse, et koostöös juhindutakse teineteisest lugupidamise põhimõttest.
Kehtna KHK direktori sõnul on kaks kooli omavahel koostööd teinud juba pikka aega, kuid heatahtelepinguga soovitakse see viia järgmisele tasemele, kus ühised tegevused on veel süsteemsemad ja ettekavandatumad. Kalbergi sõnul on see igati loomulik ja ilmselge, et kogu Kehtna valla ja asula asutused nagu lasteaed, põhikool, kutsekool, kunstide kool omavahel läbi saavad ja koostööd teevad.
Lisaks sellele, et kaks kooli jagavad omavahel staadionit, võimlat ning muid ruume, on juba täna Kalbergi sõnul pedagooge, kes käivad tööl mõlemas koolis. See on ka üks koostöölepingu ideedest – pakkuda õpetajatele kahe kooli peale täiskoormusega töökohta üksteisele lähedal olevates hoonetes. Ka põhikooli selleaastane jõulupidu toimub just Kehtna KHK aulas.
Kindlasti plaanitakse direktori sõnul põhikooliga kirjutada ühiseid projekte ja taodelda lisavahendeid, mis on abiks nii koolidele kui ka kohalikule kogukonnale ja kogu alevi infrastruktuuri kvaliteedi tõstmisele.
Kehtna põhikooli direktor Liivi Siim ütles, et põhikoolile annab koostöölepe nii mõndagi juurde. Esiteks saavad õpilased näha maailma laiemalt ja avaneb parem võimalus leida endale sobiv eriala. Lisaks näevad õpilased kahe kooli erinevaid inimesi ja õpetamisstiile, leidis Siim. Direktor lisas, et koostööd saavad teha ka õpetajad, kellel on võimalus teineteiselt õppida. Juhi positsioonilt näeb Siim, et koostöölepe annab hea võimaluse teha koos koolitusi ja kasutada ära Kehtna KHK IT-inimesi kooli personali harimiseks ja robootikaringi arendamiseks. “Päris palju vahvaid kokkupuutepunkte on. See on nii äge! Mulle endale meeldib selliseid asju tohutult teha ja see võib panna ka õpetajatel silma särama,” ütles direktor.