11.6 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
RSMaanteeamet paigaldas Märjamaale kaks infotablood

Maanteeamet paigaldas Märjamaale kaks infotablood

Siim Jõgis / foto: Maanteeamet.

Maanteeamet paigaldas enne aastavahetust Märjamaa piirkonnas Tallinna–Pärnu–Ikla maanteele kaks muutuva teabega infotablood.

Maanteeameti liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa ütles, et infotabloodel saab kuvada hoiatusmärke ja tekste, millega hoiatada liiklejaid eesolevatest teeoludest ja liiklusõnnetustest.
Samuti saab tabloodega suunata vajadusel liiklust ümbersõiduteele ning edastada muud liiklusega seotud teavet. Praegu need veel küll ei tööta, kuid maanteeameti kava kohaselt peaksid tablood tööle hakkama käesoleva aasta esimeses pooles. Tegemist on ühe osaga laiemast Eesti-Läti ühisprojektist SMART E67, mille käigus rajati 2017. aastal Via Baltica trassile (E67) Eesti ja Läti lõikudele erinevaid teeäärse targa tehnoloogia lahendusi liikluse juhtimiseks.
Detsembri lõpus alustas maanteeamet Tallinna–Pärnu–Ikla maanteel muutuva teabega elektrooniliste liiklusmärkide testimist, mis kestab kuni 2018. aasta jaanuari keskpaigani. Elektrooniliste liiklusmärkide testimist alustati Tallinna–Ääsmäe lõigul. “Testperiood kestab ligi kuu aega, mille jooksul kontrollime märkide korrektset toimimist,” selgitas Siim Vaikmaa. “Testimisel kuvame asjakohast infot, et liiklejatel ei tekiks segadust.” Muutuva teabega märgid hakkavad tööle 2018. aasta esimeses pooles pärast elektriühenduste ja juhtimistarkvara valmimist.
Oluline on märkida, et Märjamaale paigaldatud tablood ei hakka reguleerima ega muutma piirkiirust. Muutuvaid kiiruspiirangu märke Rapla maakonda ei tulegi. Vaikmaa ütles, et muutuvate kiiruspiirangu märkidega hakatakse sõltuvalt tee- ja ilmastikuoludest reguleerima liiklust ainult Tallinna-Ääsmäe neljarajalisel teelõigul ning Papiniidu sillal Pärnu linnas. Maanteeameti sõnul on projekti eesmärk vähendada sõiduaega ning pakkuda turvalisemat teeoludega arvestavat nüüdisaegset liikluskeskkonda. Sealjuures hakkab süsteem toimima suures ulatuses automaatselt, vastavalt teeilmajaamade ning mitmete asfaldikatte sees paiknevate andurite infole.
Seda, kas tulevikus näeb analoogseid lahendusi ka teistel riigimaanteedel, ei saa maanteeamet veel lubada.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare