-1.2 C
Rapla
Neljapäev, 18 apr. 2024
RSLagunev Keava–Hõreda teelõik sai esialgu ajutise paranduse

Lagunev Keava–Hõreda teelõik sai esialgu ajutise paranduse

Siim Jõgis / foto: Aare Hindremäe.

Keava–Hõreda teelõik on alates eelmisest nädalast kohalikele inimestele küllaldaselt tuska valmistanud ning seda põhjusega.

Kuigi praeguseks on selle lõigu seisukorda parandatud, võis veel eelmisel nädalal seal oma sõiduauto kergesti ära lõhkuda. Tegemist on teega, mille kaudu veetakse Tartu maantee Kose–Võõbu ehitustööde jaoks vajalikke materjale Raja karjäärist. Sellel sõitnud raskeveokid muutsid aga tee sõiduautodele raskesti läbitavaks.
Kes eelmisel nädalal selle tee peal sõitsid, teavad muidugi omast käest, kui kehv seis oli. Tegelikult saab päris hea ülevaate ka fotodelt, kus on selgelt näha, millised augud ja vaod kruusaveo tulemusena olid tekkinud. Kahtlemata on kevadised ilmaolud halvendanud teede kandevõimet, kuid raskeveokite sõitmine nende peal muutis olukorra veel kehvemaks.
Maanteeameti põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tükk ütles, et paraku sattus vedu teekonst­ruktsiooni jaoks ebasobivale ajale. “Tänavune hiline kevad tähendab, et tee mulle pole siiani lõplikult sulanud ning vesi on muutnud tee kandevõime nõrgaks,” selgitas ta. Nüüdseks on Maanteeamet püüdnud olukorda nii palju kui võimalik lappida. “Esimeste kahjustuste ilmnemisel paigaldasime Keava–Hõreda teele massipiirangu ning töövõtjal lubati vedusid jätkata poole võrra vähema arvu veokitega,” rääkis Janar Tükk.
Probleeme esineb lisaks Keava–Hõreda teelõigule ka Kose–Purila, Viskla-Pikavere, Ardu-Ojasoo ja kohalikest teedest Pala tee ning Saarnakõrve tee lõikudel. Maanteeamet alustas Kose–Purila ja Keava–Hõreda lagunenud lõikude remondiga neljapäeval, 12. aprillil. Teiste nimetatud teede remondiga on Maanteeamet lubanud samuti tegeleda. Positiivne on see, et täna­seks on lagunenud kohad teelõikudel profileeritud ja tihendatud ning esi­mesel võimalusel need pinnatakse. Siiski ei ole see veel lõplik lahendus. Tee kapitaalne remont võetakse ette siis, kui kruusavedu lõpetatakse.

Tee täielik taastamine

Alates 12. aprillist on kõigil nendel teedel materjalivedu küll peatatud, kuid mitte lõplikult. Praeguse plaani kohaselt jätkub kruusavedu nii­pea, kui teede kandevõime seda jälle võimaldab. Janar Tükk ütles, et Tartu maantee Kose–Võõbu ehitustööde näol on tegemist ühe viimaste aastakümnete suurima ehitusobjektiga. Ta lisas, et seda on vaja varustada ehitusmaterjaliga kohalikest karjääridest, mistõttu peale tee tahenemist ja parandamist jätkub materjalide vedu aasta lõpuni.
Janar Tüki sõnul on inimeste pahameel küll arusaadav, kuid kõikide suurobjektide puhul on reeglina tegemist väga ekstreemsete materjalimahtudega ning sellistel puhkudel ei ole võimalik täielikult vältida veoteede kahjustusi. “Oluline on, et oleme arvestanud defektide võimaliku tekkega ning kindlasti ei jää need tähistamata ja parandamata,” ütles Tükk. Keava–Hõreda lõigu täieliku taastamise võtab Maanteeamet ette peale kruu­savedude lõppemist tänavu sügisel või hiljemalt järgmisel aastal.
On igati mõistetav, et sellised olud valmistavad kohalikele elani­kele meelehärmi. Neljapäeval, 12. aprillil kogunesid asjaosalised Lau külas probleemi arutama. Kohal olid külavanem Aare Hindremäe, kohalikud ettevõtjad, AS TREV-2 Grupp esindaja, maanteeameti esindajad ning Kehtna vallavanem Indrek Kullam. Juba siis jõuti kokkuleppele, et tee lagunenud osad püütakse korda teha ning kruusavedu jätkub esimesel võimalusel. Samuti sai selgeks, et pärast vajaliku koguse kruusa ümbervedu toimub tee kapitaalsem remont. Keava–Hõreda lõigul on muudetud ka kiiruspiirangut. Kui varasemalt sai seal sõita 90 kilomeet­rit tunnis, siis nüüd on piirang 70 kilomeetrit tunnis.

Ka kruusateed on kehvad

Maakonna kehvadele teeoludele juhtis Raplamaa omavalitsuste liit (ROL) tähelepanu juba märtsis vabariigi valitsusele saadetud kirjas. Toona taotleti maakonna kruusakattega teede hooldusremondiks 292 320 eurot. Kuigi kõnealune Keava–Hõreda teelõik ei ole kruusakattega, annab see ometi laiema pildi maakonna teede seisust. ROLi taotluse põhjuseks oli toodud kruusateedel valitsev erakorraline olukord. Siiski kõlas see selgitus kurtidele kõrvadele ning aprilli alguses saabus Rahandusministeeriumist eitav vastus.
Juba taotluse esitamisel ütles ROLi juhatuse esimees ning Kohila vallavanem Heiki Hepner, et tegelikult on teede lagunemise aeg alles kätte jõudmas ning tegelik pilt avaneb aprillis. Nüüd on see aeg siis käes. Lau külavanem Aare Hindremäe ütles, et Keava–Hõreda lõigul oli kõige hullem seis eelmise nädala teises pooles, kuid nüüd on olukord juba parem. Tema sõnul on sellel lõigul ka varem kruusa veetud, kuid nii hulluks kui nüüd pole tee kvaliteet varasemalt muutunud.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare