Harju-, Järva- ja Raplamaa teede olukorda mõjutab tee-ehitus

1

Maanteeamet / foto: Siim Solman.

Maanteeamet ehitab Tallinna–Tartu maanteel Kose–Ardu ja Ardu–Võõbu teelõike, mille jaoks on vaja vedada karjääridest kruusa ja liiva.
Hetkel toimub vedu Sõmeru (Tallinna–Tartu–Võru–Luhamaa maantee 44. km), Pihuvere (Viskla–Pikavere maantee 4. km), Raja (Keava–Hõreda maantee 7. km) ja Karude karjäärist (Mustla-Nõmme–Saarnakõrve–Saueaugu tee algus).
„Kevadised ilmaolud on muutnud teede kandevõimet ning kindlasti mõjutab seda ka raskeveokite liiklemine, mistõttu palume teede ääres elavatelt inimestelt kannatust ja mõistmist,“ sõnas põhja regiooni hooldevaldkonna juht Raido Randmaa.
Põhja regiooni ehitusvaldkonna juht Janar Tükk lisas, et inimeste pahameel on mõistetav, ent kuna tegu on ühe viimaste aastakümnete suurima ehitusobjektiga, mida on vaja varustada ehitusmaterjaliga kohalikest karjääridest, siis ei saa sõite täielikult keelata. „Loodame võimalikult kiiresti vajaliku koguse ehitusobjektile transportida, et vähendada koormust teedele,“ lausus Tükk. Kinnitame, et teedele tekkinud defektid tähistatakse ning parandustöödega alustatakse esimesel võimalusel.
Teedele paigaldatakse koormuspiirangud, et vähendada tekkinud ja lisanduda võivat kahju teedele. Antud ehitusobjekti raskeveokitele on väljastatud eriluba veoks.

uuemad vanemad enim hinnatud
M.
Külaline
M.

Ilmselt läheb see probleem aasta aastalt hullemaks. Seoses suure huviga Raplamaal kaevandusi avada (muidugi mujal ka). Üks asi on riigi teed. Teine asi, kuidas suudab vald oma teede hooldusega hakkama saada, kui juba praegu soovitakse riigilt toetust. Loodetavasti vallategelased suudavad natukenegi ette mõelda, kui nende lauale jõuavad (juba jõudnud)karjääride avamise eelnõud/taotlused/arvamuse küsimised. Inimeste pahameel pole ju üksnes lagunevad teed, vaid ka liikluseeskirju eiravad ning ohtlikke olukordi tekitavad raskeveokite juhid. 7