11.1 C
Rapla
Reede, 29 märts 2024
RSKirikus esitati ausat ooperit

Kirikus esitati ausat ooperit

Mari Tammar / foto: Aare Hindremäe.

Rapla kirikumuusika festivali vokalistide suvekooli lõpukontserdil 30. juulil Rapla kirikus esinesid kaheksa suvekoolis osalenud lauljat ning nende juhendajad eesotsas sakslanna Gundula Hintzi, Oliver Kuusiku ja Pille Lillega.
Kontserti sisse juhatades ütles õpetaja Mihkel Kukk, et muusika, mida kirikus esitatakse, on eelkõige kiitus ja ülistus jumalale. Ta avaldas lootust, et see tõstab kuulajaid kõrgemale igapäevasest maisusest.
Olin kontserdile minnes oma vaimu valmis pannud rea professionaalsete ooperilauljate esituseks, ent üsna pea sai selgeks, et suvekool on avatud kõigile, kellel on soov ja pühendumine ooperilauluga tegeleda. Nõnda olid esinejad väga erineva vanuse ja ettevalmistusega. Seesugune kontseptsioon võlus mind aga veelgi enam, sest välja kujunemata artistidel puuduvad lavamaneerid, mida sagedasti ooperilaval näha võib. Nii saangi öelda, et kuulsin esmaspäeval kõige ausamat ooperit, mida ma elus kuulnud olen.
Esimesena lummas publikut oma lihtsusega Kadi-Triin Terve, kes oli oma 18 eluaastaga ühtlasi suvekooli noorim osaleja. Väga sooja ja sümpaatse etteaste tegi aga ka korduvalt seenioride lauluvõistlustel tunnustusi pälvinud Raul Targamaa, kes tõestas, et ooperilaul ei küsi vanust. Väga sügava etteastega esines Rapla oma inimene Tiia Lään, kes köitis oma pehme tämbri ja sõnumlikkusega. Tema esitatud Bachi “Bist du bei mir” ja Lorenci “Ave Maria” tõid suisa kananaha ihule. Tema esitatud repertuaar sobis ka kõige paremini Rapla kirikusse, olles tõesti kiitus ja ülistus jumalale. Mõne teose esituskohaks aga kirik pigem ei sobinud, näiteks Matis Merilaini esitatud Tony laul muusikalist “West Side Story”.
Oma kõrge professionaalsuse ning isikupärase häälega võlus Rael Rent, kes ühe loona esitas Rimski-Korsakovi Ljubaša aaria ooperist “Tsaari mõrsja”. See venekeelne ooperiaaria, mille sisuks on meeleheide, oli esitatud hea sisemise pingega, milles oli nii vaoshoitust kui ka emotsiooni. (Kontserdi lõpus Pille Lille enda esitatud “Tosca” jäi näiteks minu arvates liialt teatraalseks.) Head kunstilist tervikut vokaalsest tehnikast ning lavalisest esitusest pakkus ka metsosopran Tuuri Dede. Tuuri näol on tegemist professionaalse lauljaga, kes 2016. aastal tegi oma debüüdi ka Berliini Filharmoonias.
Seega oli esinejaid tõesti seinast seina. Lisaks eelpool nimetatutele astusid kontserdil üles ka Ave Aava ja Laura Zaman Latvaitis ning suvekooli juhendajad. Sakslanna Gundula Hintzi hääl oli kahtlemata õhtu kõige võimsam. Tegemist on vägeva naisega, kes tänas ühtlasi Raplat ja talendikaid suvekoolis osalejaid. Kontserti saatis klaveril Piia Paemurru.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare