9.4 C
Rapla
Reede, 29 märts 2024
RSMärjamaa-Pärnu bussiliiklus saab hädavajalikku täiendust

Märjamaa-Pärnu bussiliiklus saab hädavajalikku täiendust

Marko Liibak

Hiljutisel Põhja-Eesti ning Pärnumaa Ühistranspordikeskuse töökohtumisel otsustati avada uus bussiliin Märjamaa-Pärnu ning kooskõlastati Tallinna-Pärnu rongiliikluse asendusbussiliini graafik.

Kuigi praegu teenindab Märjamaa-Pärnu vahelist lõiku mõlemas suunas viis bussiliini, on uut liini Pärnusse oodatud Märjamaal kaua.
MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskus vanemlogistik Avo Rahu rääkis, et hommikuse bussi lisamine on olnud märjamaalaste kauane soov ning nüüd on see mure lahendatud. Praegused bussid Märjamaalt Pärnusse väljuvad alles pärastlõunal ja õhtuti. Rahu lisas, et uue liini buss hakkab Märjamaalt sõitma 6.40 ning jõuab suvepealinna 7.45.
„Paljud Märjamaa elanikud jõuavad nii näiteks kella 8-ks tööle. Samuti saavad õpilased paremini käia Pärnu kutsekoolides või Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis,“ kirjeldas Rahu ja lisas, et samuti käib palju inimesi Märjamaalt Pärnu haiglasse arsti juurde.
Bussiliin 334 Märjamaa – Pärnu-Jaagupi – Pärnu saab olema käigus tööpäevadel. Märjamaalt hakkab buss väljuma kell 6.40 ning Pärnusse jõuab kell 7.45, sõites mööda põhimaanteed ja tehes kõik peatused.
Pärnust Märjamaale väljub uus buss kell 16.40 ning jõuab Märjamaale kell 17.43. Liini hakkab teenindama AS Hansa Bussiliinid.
Rahu sõnul ei ole praegu täpselt teada, millal uus bussiliin alustab, kuid tema kinnitusel tahetakse seda teha kindlasti veel selle aasta sees.

Pärnu rongi asendusbussiliin paigas

Et juba järgmisel nädalal, alates 9. detsembrist rongid enam Tallinnast Pärnusse ei sõida, panid transpordikeskused paika Pärnu rongi asendusbusside graafiku.
Alates 9. detsembrist alustab bussiliin number 333 Pärnu – Tootsi – Vändra – Lelle – Pärnu. Sel liinil hakkavad bussid väljuma kolm korda päevas.
Samuti leiti ühistranspordikeskuste kohtumisel lahendus Koogiste rongipeatusest bussiühenduse loomiseks Lelle ja Raplaga. Sel lõigul hakkavad sõitma bussid liininumbritega 12 ja 40.
Ratastoolikasutajatel on võimalik tellida liinile 333 endale sobivale reisile invavõimekusega buss, teatades Hansa Bussiliinide dispetšerile 48 tundi ette (iga päev kell 8-18). Liini katseperioodi kestel, kuni 31. jaanuarini, analüüsitakse sõiduplaanide ja busside sobivust sõitjatele ning vajadusel tehakse muudatusi.
Kõige varem 1. oktoobrist järgmisel aastal on kõik Pärnu maaliinide bussid, sh ka liinidel 333 ja 334, ilma astmeteta sisenemise ja avatava kaldteega.

Liikumispuudega inimesed muretsevad

Eesti Lihasehaigete Seltsi esimees Jüri Lehtmets ütles paar nädalat tagasi ERR-i uudistesaates „Aktuaalne kaamera“, et tema suurim mure on see, et igal suvel Pärnus taastusravil käies on rong saanud oluliseks osaks tema infrastruktuurist, mis aitab tal sihtkohta jõuda.
Rongiga saab Lehtmets sõita mugavalt ja iseseisvalt, vajades abi vaid uksenupule vajutamisel. Rongi asemel hakkavad nüüd sõitma bussid, kuhu üheksa kuu jooksul ratastooli ega jalgrattaga ei pääse.
Pärnumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk ütles, et 9. detsembrist madala põhjaga bussi veel kasutada ei saa. “Meil on käimas alles hankeprotsess selleks, et tuua kõigile liinidele madala sisenemisega ja invarambiga bussid,” rääkis Kärpuk.
“Vahest ongi kõige kurvem see, et jälle saavad liikumispuuetega inimesed sõnumi, et riiki ei saa usaldada ja riik ei arvesta sinuga piisavalt,” kommenteeris Jüri Lehtmets.
Madala põhjaga busse sooviti liinile tuua juba jaanuarist, kuid hanget lükkasid edasi kohtuvaidlused. Lehtmets võttis ette ja kirjutas Pärnu Ühistranspordikeskusele, sealt soovitati tal pöörduda bussifirmasse.
Kärpuk rääkis „Aktuaalses kaameras“, et 9. detsembrist alates on võimalik ratastooliga sõita juhul, kui helistatakse 48 tundi ette Hansa Bussiliinide Pärnu osakonna dispetšeri telefonile. “Kahe päeva jooksul suudetakse leida vastav buss ja saata see siis just seda Pärnu-Rapla liini teenindama,” sõnas Kärpuk uudistesaates.
Valitsus otsustas peatada Pärnu reisirongiliiklus mullu suvel, viidates raudteetaristu kehvale tehnilisele seisukorrale.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare