11.6 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
RSMaanteeamet täitis PEÜTK taotluse suures osas, ent mitte täielikult

Maanteeamet täitis PEÜTK taotluse suures osas, ent mitte täielikult

Siim Jõgis

Rapla maakondlik ühistransport on kirgi kütnud juba mõnda aega. Järgmine peatükk sellesse saagasse kirjutati neljapäeval, 24. jaanuaril Märjamaal toimunud Raplamaa Omavalitsuste Liidu (ROL) täiskogul. Siis esitles maanteeameti ühistranspordiosakonna juhataja Kirke Williamson rahanumbreid, millega toetatakse 2019. aastal Põhja-Eesti Ühistranspordikeskust (PEÜTK).

Nagu seinale kuvatud slaididelt paistis, ei rahuldatud PEÜTK taotlust täies mahus, küll aga üsna suures osas. PEÜTK taotles maanteeametilt 2019. aasta eelarvesse üle 13,2 miljoni euro. Täpsemalt oli see summa 13 259 767 eurot. Taotlus rahuldati 92 protsendi ulatuses ehk summaarselt saab PEÜTK oma 2019. aasta eelarves arvestada 12 174 000 euroga. Mida see Rapla maakondliku ühistranspordi jaoks tähendab? PEÜTK tegevjuht Vello Jõgisoo sõnas, et sellest on veel vara rääkida.
Kõnealune summa – 12 174 000 eurot eraldati PEÜTK-le selleks, et organiseerida ühistransporti kogu oma piirkonnas, kuhu lisaks Raplamaale kuuluvad veel kolm maakonda – Lääne-Virumaa, Harjumaa ning Läänemaa. Kui palju sellest summast täpselt Raplamaale tuleb, seda ei oska veel öelda. “Eelarve eraldus on väiksem kui meie taotlus. Kuna eraldus on toodud ühe numbrina, ei oska veel ütelda, kellele ja mis protsent eraldatakse. Selles numbris on sees kõigi nelja maakonna vahendid, samuti vahendid Rakvere linnale ja Rapla bussijaamale kassaseadmete rendiks, sõiduplaanide ülespanemiseks ja muudeks tegevusteks. Kahjuks ei oska me veel rääkida ühele või teisele maakonnale eraldatud vahenditest. Tuleb veel kannatada,” selgitas Jõgisoo.
2018. aasta novembris toimus Rapla riigimajas kohtumine Raplamaa valdade juhtide ning PEÜTK esindajate vahel. Toona arutati, mida võiks 2019. aastal Raplamaa ühistranspordis parandada. Siis olid PEÜTK plaanides välja toodud lisaväljumised Märjamaa – Rapla, Aespa – Kohila – Rapla, Prillimäe – Kohila – Rapla ning Kohila – Kiili – Jüri – Tallinna liinidel. Kokku taotles PEÜTK Raplamaale juurde 382 384 liinikilomeetrit. 2018. aastal oli Raplamaa avalikel liinidel kokku liinikilomeetreid 1 309 662. Esialgsete PEÜTK plaanide kohaselt oleks Raplamaal pidanud käesoleval aastal olema 1 692 046 liinikilomeetrit.
Üks teema tuli ROL-i täiskogul seoses ühistranspordiga veel kõne alla. Kirke Williamson tõi oma ettekandes välja nii positiivsed kui ka negatiivsed nüansid, mis on esile kerkinud seoses tasuta või osaliselt tasuta maakondliku transpordiga.
Negatiivse poole pealt tõi ta välja, et bussides on hakanud omale kohta otsima mitte just kõige kainemad ja viisakamalt riides olevad kodanikud. Võimaliku lahendusena nägi ta ette, et bussijuhtidele võiks sellistes situatsioonides anda rohkem õigusi otsustavalt käituda. See tähendab õigust mitte lubada joobes reisijaid bussi isegi siis, kui tal oleks tänu tasuta ühistranspordile selleks õigus.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare