6.1 C
Rapla
Reede, 29 märts 2024
RSRaplamaa on turismisihtkohana n-ö tärkav õis

Raplamaa on turismisihtkohana n-ö tärkav õis

Mari Tammar

Touresti messiga seoses tõid Eesti Turismifirmade Liit (ETFL) ja EAS-i turismiarenduskeskus Eestisse ligi 50 Euroopa reisiprofessionaali, kelle eesmärk oli kohtuda Eesti turismiettevõtetega, sõlmida koostöökontakte uueks hooajaks ja kogeda ise Eesti turismitooteid. Ükski Raplamaa turismiettevõte välisfirmadega kohtuma ei läinud, ent ETFL näeb Raplamaa piirkonnas siiski potentsiaali ja tunnustab meie ettevõtete omavahelist koostööd.

Eesti Turismifirmade Liidu hinnangul on Tallinn oma unikaalse vanalinna ning atraktsioonidega hästi tuntud, ent uute turismigruppide Eestisse meelitamiseks tuleb rohkem tähelepanu pöörata regionaalsetele puhkamisvõimalustele ning seepärast ka 50 Euroopa reisifirmade esindajat Eestisse toodi.
“Tourestil leidis esmakordselt aset mahukas turismiettevõtete kontaktkohtumiste sessioon, kus toimus 359 ärikohtumist Eesti müüjate ja välismaiste ostjate vahel. Sellises formaadis ja mahus turismiekspordi kasvule suunatud sündmust pole Eestis seni veel olnud,” selgitas ETFL-i peasekretär Mariann Lugus. “Kontakte vahetasid kokku ligi 100 välisostjat ja kodumaist pakkujat ning pooled Eesti ettevõtjatest olid väljastpoolt Tallinna,” lisas Lugus.
„Ärikohtumiste seas seekord Rap­lamaa ettevõtteid ei olnud, kuid julgustan neid kindlasti järgmisel korral osalema, sest Raplamaa on avastamist väärt piirkond!” kommenteeris ETFL-i asepresident Külli Karing ning selgitas, et võimalus rahvusvaheliste ettevõtetega kohtuda oli olemas tegelikult kõigil Tourestil osalevatel Eesti ettevõtetel.
Külli Karingul endal oli Raplamaale jagada ainult kiidusõnu. „Raplamaa väljapanek Tourestil jättis väga hea mulje – terve piirkond oli ühtselt väljas, osales lausa 11 ettevõtet ja piirkonda osati ja julgeti esitleda kui põnevat ja atraktiivset sihtkohta.
Messi korraldajatele jäi silma Raplamaa ettevõtete ülihea omavaheline organiseeritus, seda võiks eeskujuks seada paljudele teistele messil osalevatele maakondadele. Palju elevust messil tekitas ka laupäeval Miss Raplamaa osalemine, see oli väga kaval promo-nipp!” rääkis Külli Karing.
Ka näeb Karing piirkonnas head potentsiaali. „Raplamaa turismisihtkohana on väga põnevust tekitav piirkond, n-ö tärkav õis ja tõelist rõõmu teeb see, et Raplamaa turismiettevõtjad tahavad ja oskavad ennast ühiselt esitleda – see on kindlasti suur tugevus, sest turismis on piirkonna koostöö väga oluline. Raplamaa ei ole seni liiga tuntud turismisihtkoht, kuid see on ka Raplamaa teine tugevus: uudsuse võlu on see, mis turismis tihtipeale määravaks saab ja seda võiks Rap­lamaa julgelt ära kasutada, sest pakkuda on piirkonnal küll ja küll,” julgustas Karing.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare