Tulevase kiirrongi peatumine Raplas sõltub reisijakäibest – taristu seda ei takista

Vivika Veski

0
Kristjan Kaunissaare. Foto: rbestonia.ee

Lähikuudel tahab Rail Balticu meeskond tutvustada avalikkusele liikluskava, millest selgub, kui kiiresti jõuab tulevikus rongiga näiteks Raplast Tallinnasse. Hiljutine infoleht lubab 20 minutit.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi Rail Balticu koordinaator Kristjan Kaunissaare kirjutab jaanuaris ilmunud infolehe „Järgmine peatus” artiklis „Kiirele trassile mahub ka kohalik rong” järgmist: „…regionaalse võiduna saab võtta kasvõi seda, et Euroopa ühendamise rahastu vahenditest väljaehitatavast Rapla peatusest jõuab pealinna 20 minutiga.”
Järgmises lõigus nimetab Kaunissaare aga Rapla peatust 11 kohaliku peatuse hulgas ja lisab, et „kohaliku liikluse näol on tegu siseriikliku huviga, mis tähendab, et sellega seotud täiendava taristu väljaehitamiseks tuleb leida vahendeid oma rahakotist või taotleda rahastust erinevatest Euroopa fondidest”.
Jaanuaris võttis Raplamaa Omavalitsuste Liit koos kõigi omavalitsustega vastu Raplamaa arengustrateegia 2035+, mille tegevuskavas on muu hulgas kirjas: „[Rail Balticu] Projekteerimise käigus lahendatakse mh Rapla kiirrongipeatus, regionaalsed peatused Kohilas ja Järvakandis ning tööstust toetavad haruteed Järvakandis.”
Rapla vald toetas Rail Balticut paljuski eeldusel, et Raplasse tuleb kiirrongipeatus. Nüüd on Rapla vallavolikogus nii-öelda mitteametlikult arutatud, et kiirrongipeatust vist ikkagi ei tule ja kohalikud peatused valmivad ehk aastaks 2030. Samal ajal näib riigitasandilt saabuv ametlik info kohalikus vaates mõneti vastuoluline.

Küsimustele vastab Kristjan Kaunissaare.

Uudise edasilugemiseks tuleb teil osta tasulise sisu pääse.
Osta pääse!