Katkise ringi kurbmäng

1

Helerin Väronen

Reede hommikul tööle tulles nägin Omniva suurt autot ja tundsin, kuidas sõrmed sügelema hakkasid.
Mul endal ei ole postkastigi, nii et ma ei saa midagi kurta, kuid teiste muredega seoses Omnivaga puutun kokku iga päev töö juures või mõne tuttavaga rääkides või lugedes kellegi kurtmist sotsiaalmeedias. See, mis hetkel Omnivaga toimub, on ikka täiesti üle mõistuse. Probleemid pakkide saatmisega on juba pikaaegne mure. Jõulude ajal loobusid paljud veebipoed Omniva teenuse kasutamisest, kuna võimalus õigeks ajaks midagi kätte saada oli ääretult väike. See Omniva vältimine tundub aga jätkuvat, kuna pidevalt on vähemalt Rapla Maxima Smartposti juures lisatöötajad pakkide väljastamiseks.
Lehtede-ajakirjadega on samuti olnud muresid palju ja pikka aega, kuid viimasel ajal on need eriti teravaks läinud. Kui vahepeal oli mure, et lehed ei jõua õigeks kellaajaks postkasti, siis nüüd on hea, kui päeva jooksul üldse midagi sinna jõuab (peale reklaami). Vabanduseks tuuakse töötajate haigestumine ja täitmata töökohad. Vahepeal toodi vabanduseks libedad teed, kevade saabudes ilmselt leitakse vabandus auklike ja poriste teede näol.
Monopolina töötav riigiettevõte aga ei tohiks lasta tekkida olukorda, kus lõviosa kliente on vihale aetud, solvunud ja igasuguse usalduse selle ettevõtte vastu kaotanud. Igast küljest proovib Omniva jätta muljet, et nad proovivad teenust paremaks muuta, kuid inimeste kogemused näitavad, et tulemus on hoopis vastupidine ja pigem üritab Omniva teha kõik, et lehetellijaid ja pakisaatjaid/saajaid oleks aina vähem.
Mõni aeg tagasi oli ilmselt paljudel postkastis kiri, kus Omniva soovis oma teenuse paremaks muutmise eesmärgil teada, mis kuupäeval mingid teatud reklaamid inimeseni on jõudnud. Mis vahet sel on, kunas need reklaamid tulevad, kui inimene ei saa oma lehti õigeks päevaks kätte? See kiri ajas mu lihtsalt naerma, kuigi ilmselt oleks pidanud nutma. Ja kõige tobedam on see, et ajal, kui lehed kuidagi õigel ajal postkasti ei jõua, on (valimis)reklaam kenasti olemas.
Ma saan küll aru, et meil on infoühiskond ja aina enam inimesi loebki lehte netist, kuid ükskõik kui internetiseeritud ja moodsaks me ühiskond ka ei muutu, alati on neid, kellel muud varianti uudiste saamiseks pole kui paberleht või kes lihtsalt eelistavadki seda varianti. Kui sul on põhjust teha väike jalutuskäik postkastini, võtta värske paberleht ja selle kõrvale tass kohvi, siis sellest saadavat emotsiooni ei asenda mitte ükski uudisteportaal.
Inimesed aina kurdavad ja kaebavad Omnivaga seotud probleemide üle, aga see on nagu hane selga vesi. Kuni Omniva ei lõpeta seaduse mittetäitmist ja ise vastutust ei võta, veeretades selle toimetuste kaela, ei hakkagi midagi muutuma. Omniva võimuladvikus olevad inimesed peaksid aru saama, et ka maapiirkonnas elavad inimesed väärivad värskeid uudiseid paberlehe näol. Ootamatud olukorrad (nt töötajate haigestumine) tuleb aegsasti läbi mängida, töötajatele tuleb luua paremad töötingimused (täitmata töökohad tõestavad, et praegu on sellega probleeme, kanderingid postiljoni kohta on aina pikemad) ning tegelikult vajaks kogu Omniva süsteem korralikku restarti. Praegu iseloomustab Omniva tööd kõige paremini nende enda logo – katkine ring.

uuemad vanemad enim hinnatud
külamees
Külaline
külamees

Jääb üle vaid nõustuda ja samal ajal ka imestada kui külma kõhuga suhtuvad asjamehed-naised kes on kutsutud ja seatud meid valitsema. Kus on Rapla vallavõimud? Kus on ROL?