Raplamaa ettevõtjate äriideed pääsesid “Ajujahi” kümne parima hulka

Täiendatud!

0
Erakogu: Ajujaht Top 10

Pühapäeva õhtul valiti SEB innovatsioonikeskuses välja Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” kümme parimat äriideed, kes liiguvad konkursi järgmisesse vooru.

Kümne parima äriidee hulka pääsesid söödavaid toidutarvikuid arendav Edible, hambakaitsegeel Frenzy, koduürituste äpp GoInvite, kleebitavaid puitpaneele tootev Groveneer, laste sõiduplatvorm HopKid, droonide positsioneerimis- ja navigeerimisplatvorm HIVE, vaegnägijatele mõeldud lauamäng ALU, üürituru taustakontrolli teenus SecureBadger, kleebitav „parim enne“ indikaator Timey ja nõustamisteenus Võõras Sõber.

SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et edasipääsu tagamisel sai määravaks tiimide veenvus. „Varasemate aastatega võrreldes nägime tänavu Ajujahi arenguprogrammi läbinud meeskondade puhul vähem lihtsalt kõlavaid ideid ning rohkem reaalseid, juba toimivaid lahendusi. Edasi pääsenud tiimidel oli paigas ettevõtluses läbi löömiseks vajalik tasakaal ambitsioonikuse ning äririskide tajumise vahel,“ rääkis Maasik ja lisas, et sõltumata konkursi kulgemisest on tõenäosus neid tooteid ja teenuseid turul näha väga suur.

Parimad äriideed valisid välja žürii koosseisus Erki Mölder (EAS), Mart Maasik (SEB), Sami Seppänen (Elisa), Heidi Kakko (BaltCap Growth Fund), Kaidi Ruusalepp ja Monika Tooming-Varblane (Funderbeam), Ott Jalakas (Lingvist).

Kaubamärgi Frenzy taga on Rapla ettevõtja Hedy Lehtmets, kelle 2016. aastal loodud ja Valtu külas tegutsev ettevõtte XylimanBaltic OÜ peamine kaubaartikkel on Frenzy ksülitoolipastillid. Ettevõtte eesmärk on võimaldada ksülitooli kui maailmas aastakümneid tunnustatud kaariese ennetusvahendi kättesaadavust Eestis ja teistes Baltimaades.

Samuti on Raplamaaga seotud koduürituste äpp GoInvite, mis viib kokku võõrustajad ja külalised, luues seeläbi uutmoodi koduürituste kultuuri. GoInvite tiimijuht Evelin Mitt räägib, et nende loodav mobiilirakendus hakkab töötama kaheti. „Äpiga saab endale külla kutsuda kasvõi täiesti võõraid inimesi. Kui ise külla kutsuda ei soovi, siis võid rakenduse abil leida hoopis ägeda koha või inimesed, kellele külla minna,“ selgitab Evelin.

Ajujaht on Eesti suurim äriideede konkurss. Ajujahi telesaade on TV3 eetris alates 4. aprillist. Hooaja võitja selgub 23. mail toimuvas TV3 otsesaates.

Lähemalt saab Hedy Lehtmetsa äriideest lugeda siit: http://www.ajujaht.ee/frenzy-aitab-suutervise-maast-madalast-korras-hoida/