Pea viiendik Harju- ja Raplamaa ettevõtetest plaanib kasvatada töötajate arvu

0
Illustreeriv foto: Siim Solman

SEB Baltic Business Outlook uuring näitas, et 17 protsenti Eesti väike- ja keskmise suurusega (VKE) ettevõtetest plaanib oma töötajate arvu kasvatada, Harju- ja Raplamaal plaanib uusi inimesi palgata umbes 18 protsenti VKE-dest samal ajal kui töötajate vähendamist näeb ette kõigest 3 protsenti ettevõtjatest.

„Kuigi lähestikku asuvad, on suhtumine eksporti Harju- ja Raplamaa ettevõtete vahel üsna erinev. Harjumaa on maakondade lõikes liider eksporditurgude laienemisel ning uute leidmisel. Võrreldes Eesti keskmise 27 protsendiga, kavatseb koguni 33 protsenti Harjumaa ettevõtetest alanud aastal eksporti kasvatada – ambitsioonikate plaanide taga on eeskätt Harjumaa kaubandus-, tööstus-, ja ehitussektori ettevõtted,“ sõnas SEB jaepanganduse valdkonna juht Ainar Leppänen.

Raplamaa VKE-de ettevõtete ekspordivalmidus on seevastu tunduvalt madalam ületades 21 protsendiga napilt viiendiku künnise. Kui Harjumaal plaanib uutele turgudele siseneda 15% ettevõtetest siis Raplamaa VKE-d jäävad 10 protsendiga alla Eesti keskmise.

Samas on mõlemas maakonnas VKE-de investeerimisplaanid jäänud aastate lõikes laias laastus samaks. Üle 50 tuhande euro küündivaid investeeringuid plaanib teha kümnendik Harju- ja Raplamaa VKE-dest, mis jääb siiski pisut alla Eesti keskmisele (12 protsenti). Keskmisest aktiivsemad investeerijad on kinnisvara-, ehitus-, transpordi-, ning põllumajandus- ja metsandussektoris tegutsevad VKE-d.

Üsna sarnane on ka Harju- ja Raplamaa VKE-de innovatsioonivalmidus, mis paraku jääb alla Eesti keskmisele. Kui 67 protsenti Eesti VKE-dest plaanib mingeid arendustegevusi seoses oma toodete, teenuste, töötajate või ärimudeliga, siis Harju- ja Raplamaal plaanivad seda teha pisut üle poole e. 51 protsenti VKE-dest.

Teisalt – juba üle poolte Harju- ja Raplamaa VKE-de pakub oma klientidele võimalust osta tooteid interneti kaudu ning enam kui veerand vastanutest kinnitasid, et digitaalne müük moodustab rohkem kui 71% nende kogukäibest. Oma tooteid ja teenuseid plaanivad tulevikus hakata interneti kaudu müüma 22 protsenti Harjumaa ja 19 protsenti Raplamaa VKE-dest.