Uuel aastal uue hooga

0

Helerin Väronen

Iga aasta algab paljude jaoks lubaduste andmise ja eesmärkide seadmisega. Hea, kui aasta lõpus saaks tagasi vaadates öelda, et vähemalt suurem osa lubadusi sai täidetud. Selleks aga peavad need lubadused ka täidetavad olema, üle enda varju hüpata ikka ei saa.
Tüüpilised uue aasta lubadused on rohkem trenni teha, tervislikult toituda ja kaalust alla võtta. Esimene kuu aega ongi spordiklubid võrdlemisi umbes ja toitumiskavade müük kasvab hüppeliselt, kuid õige varsti on seis täpselt sama, mis enne lubaduste andmist. Motivatsioon kaob lihtsalt kuhugi ära. Selleks, et seda motivatsiooni nii trenni tegemise kui ka muude eesmärkide täitmisel hoida, on just viimastel aastatel välja antud mitmeid päevikuid, mille täitmine peaks edule kaasa aitama. Nende häda on aga see, et read seal ei täitu iseenesest, ikka ise peab järjepidevalt neid täitma. Nii et selleks, et olla motiveeritud oma eesmärke täitma, peab esmalt leidma aja ja motivatsiooni seda päevikut täita. Natuke nagu nõiaring tekib.
Mul ei ole otseselt sellist motivatsioonipäevikut olnud, kuid olen proovinud iseenda jaoks blogi pidada, kirja panna päeva õnnestumised ja huvitavad hetked. Kuid umbes pärast kuuajalist kirjutamist pole enam aega ega jaksu midagi kirjutada. Nii et kõigepealt on vaja leida midagi, mis energiat annaks ja vaba aega juurde looks.
Minu sportlik eesmärk on minna ka sel aastal Selveri jooksule ja teha parem tulemus kui kahel eelmisel korral. Väga selge ja konkreetne eesmärk. Soovitataksegi, et tuleb seada endale võimalikult täpsed eesmärgid, mitte üldsõnalised. See eesmärk nõuab aga seda, et hakkan regulaarselt jooksmas käima. Ma tean, et suudan küll jooksma minna, mõned aastad tagasi käisin kaaslasega just talvel varahommikuti jooksmas. Alles siis, kui miinuskraadid 20 ligi tikkusid, jätsime asja pooleli. Üksi aga on selle esimese sammu tegemine varahommikul väga palju raskem, kuid sealt edasi on juba palju lihtsam. Ja selline umbes pool tundi hommikul liigutamist annab väga hea energialaksu tööpäeva alustamiseks.
Piisavalt energiat tagab aga selle, et töö saab kiiremini tehtud. See omakorda võimaldab rohkem vaba aega, et raamatuid lugeda (eesmärk on isiklikud raamatud läbi lugeda ja vaid need, mis kõnetavad, alles jätta) ja hobiga tegeleda (pooleliolevad käsitööprojektid vajavad lõpetamist), rääkimata laste ja sõpradega kvaliteetaja veetmisest ja võimalusest koos perega, kus pooled on juba parajad jooksuhullud, rohkem jooksmas käia.
Peale energia annab jooksmine ka parema enesetunde, tõuke tervislikuma toitumise suunas (ja seeläbi positiivse muutuse kehakaalus) ja võimaluse kõik halvad emotsioonid endast välja joosta (nii et soovitaks ka kõigil sarikommenteerijatel, kellel midagi head öelda ei ole, jooksmisega tegelema hakata). Nii et jooksmisega tegelemine tooks kaasa heas mõttes nõiaringi: üks hea asi viib teiseni. Ja ühe lubaduse eduka saavutamisega täidan lõpuks ära veel vähemalt kümme eesmärki.
Tuleb vaid äratuskell tunnike varasemaks seada, jooksujalanõud ja spordiriided valmis seda ja teha see esimene samm õue. Praegu küll on jube pime hommikuti joosta, kuid õige pea pakub selline varajane väljaminek võimaluse ka päikesetõusu nautida. Nii et veel üks põhjus, miks sport peaks olema regulaarne elu osa.

Jäta kommentaar

avatar