Rail Baltica järgmised objektid jõuavad ehitusfaasi

0

Toimetaja: Siim Jõgis

Rail Baltica raudteeühendus koos kaasneva taristuga plaanitakse välja ehitada aastaks 2026. Rail Baltic Estonia OÜ teatas sellega seoses, et kümnete viaduktide, ökoduktide ja teiste rajatiste ehitamisega plaanitakse algust teha juba sellel ja järgmisel aastal. Nende seas on ka Raplamaa piiresse jäävaid objekte.

Rail Baltic Estonia juhatuse esimehe Tõnu Grünbergi sõnul on tänaseks välja valitud esimesed seitse rajatist, mille ehitushanked on plaanis välja kuulutada juba käesoleva aasta teises pooles. „Kuna põhiprojekteerimine on Eestis kõige kaugemale jõudnud Harju- ja Raplamaal, saame alustada ka konkreetsete objektide ehitamisega. Nende hulka kuuluvad viis maanteeviadukti ja kaks ökodukti, kuid muidugi jälgime pidevalt ka seda, et saaksime vastavalt projekti edenemisele anda töösse veel täiendavaid objekte nii palju kui võimalik. Siin on väga oluline roll mängida ka Maanteeametil, kellega koostöös suure osa ehitushangetest korraldame,“ selgitas Grünberg.

Raplamaal läheb töösse Rapla-Varbola tee maanteeviadukt, mille ehitushange viiakse läbi 2020. lõpus. Rapla maakonnas hakatakse ehitama ka Rail Baltica projekti esimesi ökodukte. Urge ja Loone rohesildade hange kuulutatakse tänaste plaanide kohaselt välja 2020. aasta sügisel, et oleks võimalik ehitustöödega alustada hiljemalt 2021. aasta kevadel.

Rail Baltica projekti järgmise aasta investeeringute eelarve on suurusjärgus 60 miljonit eurot, mis sisaldab nii ehitust kui projekteerimist. Järgmisel aastal on soov alustada 26 silla ja viadukti ning 7 ökodukti ehitamisega, samuti jätkata kõrgepingeliinide ja gaasimagistraalide ümberpaigutamisega. 2021. aasta teiseks pooleks on Rail Baltica ehitus alanud kõigis kolmes maakonnas: Harjumaal, Raplamaal ja Pärnumaal. Alates 2023. aastast, kui algab põhitrassi ehitus, kasvavad ka Rail Baltica projekti investeeringud Eestis mitmesaja miljoni euroni aastas.

Jäta kommentaar

avatar