13.8 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
RSOrgita ristmikule rajatakse ohutussaared ja uued juurdepääsuteed

Orgita ristmikule rajatakse ohutussaared ja uued juurdepääsuteed

Stina Andok

Maikuust kuni augustini toimub Märjamaal Orgital Tallinna-Pärnu-Ikla maantee 63,4.-64,8. kilomeetril asuvate ristmike ümberehitus, eesmärgiga muuta ristmikud liiklejatele ohutumaks.

Ristmike ümberehitus puudutab nii Rapla suunalt Tallinna-Pärnu-Ikla maanteele suunduvat ristmikku, Tallinna-Pärnu-Ikla maanteelt Märjamaa poole suunduvat ristmikku kui ka Orgital paiknevate tanklate juurdepääsuteid. Ümberehitusega kaasnevaid muudatusi on selgitanud Maanteeameti Põhja teehoiu osakonna juhataja Janar Tükk.

Orgita ristmik ehk Rapla-Märjamaa tee ja Tallinna-Pärnu-Ikla maantee ristumispaik
Tallinna-Pärnu suunal on projekteeritud üks sõidurada Pärnu suunas ning eraldi vasakpöörderada Märjamaa-Rapla teel Rapla suunas. Pärnu maanteelt Rapla poole sõitmiseks on parempöördeks projekteeritud eraldi parempöörderada ning Raplast tulles Tallinna suunal liikumiseks eraldi kiirendusrada. Mõlemad kiirusmuuterajad on eraldatud füüsilise ohutussaarega.
Maantee 28 ehk Rapla-Märjamaa tee osas on ette nähtud säilitada olemasolevaga sarnane liikluskorraldus, kus on säilitatud möödasõidulaiend ning parempööre Tallinna suunas ja vasakpööre Pärnu suunas on ette nähtud eraldi radadelt. Tee pöörderaadiustel kindlustatakse tugipeenrad täringukividest kattega, mis on ääristatud graniitäärekividega.

Tallinna-Pärnu-Ikla maantee ja Märjamaa-Koluvere tee ristumispaik ehk maanteelt sissesõit Märjamaale
Maantee ja Märjamaa ühendus Märjamaa-Koluvere tee kaudu on ette nähtud tänasega sarnasel kujul. Parempööre Tallinna–Märjamaa suunal on eraldi pöörderajalt tänase lahendusega sama sujuvalt. Liikluskorralduse oluline erinevus võrreldes tänasega on see, et Märjamaa-Koluvere teele parempööret sooritajatel on tee andmise kohustus Märjamaalt maanteele liiklejate ees. Tee andmise koha rõhutamiseks ning liikluse rahustamiseks on Märjamaale sissesõidul parempöörde harule projekteeritud sõidusuunda muutvad füüsilised ohutussaared. Täiendavalt on tee andmise kohustust rõhutatud kollase ekraaniga „Anna teed“ märgiga.
Märjamaalt väljasõidu ja maantee ühendustee harule on projekteeritud täringukividest ristmike laiendused, et tagada vajalik manööverdusruum kõikidele sõidukitele. Lisaks on ristmiku kuju rõhutamiseks ja vastassuunda sattumise vältimiseks ohutussaare otsa projekteeritud oranžid kummipostid.

Tanklate juurdepääsuteed
Tallinna–Pärnu suunalt on Olerexi tanklale ette nähtud parempöördega juurdepääs. Parempöördeks on ette nähtud eraldi parempöörderada, mis on otsesuunast eraldatud põrkepiirdega. Juurdepääsu asukoht põhimaanteelt on jäetud samaks ning sissesõidul sõidusuundi eraldav ohutussaar on ette nähtud säilitada. Tanklast väljasõit põhimaanteele on lubatud ainult Pärnu suunal projekteeritud kiirendusraja kaudu.
Olerexi tankla juurdepääs põhimaanteelt on Pärnu poolt likvideeritud ehk vasakpööret edaspidi sooritada ei tohi. Omavoliliste pöörete tõkestamiseks on sõidusuundade vahele projekteeritud sõidusuundi eraldav keskpiire. Pärnu poolt tanklasse juurdepääs on ette nähtud läbi Märjamaa ristmiku ehk Märjamaa-Koluvere teelt. Olemasoleva mahasõidu liiklussaare kuju ei soodusta sissesõitu Tallinna poolt, mistõttu on ette nähtud sissesõidul asuva ohutussaare ümberehitamine ning tähistamine vajalike liiklusmärkidega.
Tallinna–Pärnu suunalt on Circle K tanklale ette nähtud parempöördega juurdepääs eraldi parempöörderajalt, mis on otsesuunast eraldatud põrkepiirdega. Juurdepääsu asukoht põhimaanteelt on jäetud samaks tankla territooriumile sissesõiduga Pärnu-poolsest avast ja väljasõit Tallinna-poolsest avast. Tanklast väljasõit põhimaanteele on lubatud ainult Pärnu suunal projekteeritud kiirendusraja kaudu.
Circle K tankla juurdepääs põhimaanteelt Pärnu poole on likvideeritud ning vasakpööret sooritada ei tohi edaspidi enam sealgi. Omavoliliste pöörete tõkestamiseks on sõidusuundade vahele projekteeritud sõidusuundi eraldav keskpiire.
Pärnu poolt tanklasse juurdepääs on ette nähtud läbi Märjamaa ristmiku. Pärnu poolt on tanklale projekteeritud uus juurdepääs Märjamaa-Koluvere teelt. Juurdepääsul on sõidusuundade eraldamiseks ette nähtud ohtussaar. Tanklast väljasõit Tallinna suunal on võimaldatud projekteeritud juurdepääsu kaudu Märjamaa-Koluvere teelt.
Circle K sissepääsu rajamisel on ette nähtud Teeprojekti töös toodud kattemärgistuse muutmine rajatava sissesõidu ulatuses. Kuna Circle K tankla juurdepääs põhimaanteelt on ette nähtud ainult parempöördega, ehitatakse mõlemad sissesõiduavad ümber kitsamaks ja konkreetsemaks.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare